Nail Geziyor

Karadeniz’e derin bir yolculuk -6-

Gönderi Zamanı: 30 Eylül 2015 11:19 Okunma Sayısı:426 Kategori: Köşe Yazıları Nail Geziyor

Dünyadaki cennet: UZUNGÖL Doğu Karadeniz’i karış karış dolaşmaya devam ediyoruz. Öncelikle şunu belirteyim. Altı ayrı yazı dilimiyle anlatmaya çalıştığım Doğu Karadeniz izlenimlerimin daha önceki bölümlerine www.nailazbay.com adresinden ulaşabilirsiniz.  Bu hatırlatmadan sonra direksiyonu Trabzon’un...

Karadeniz’e derin bir yolculuk -5-

Gönderi Zamanı: 29 Eylül 2015 11:41 Okunma Sayısı:454 Kategori: Köşe Yazıları Nail Geziyor

Yüzünü Avrupa’ya çevirmiş şehir: BATUM Güneşin yeryüzünü selamlamaya yeltendiği vakitlerde uyanmış, gözü kapalı bir vaziyette kahvaltı yaptıktan sonra Gürcistan’ın özerk bölgesi olan Acara Devletinin başkentine, Batum şehrine doğru yol aldık. Sarp Sınır kapısında çatık kaşlı, sert bakışlı Gürcü poli...

Karadeniz’e derin bir yolculuk -4-

Gönderi Zamanı: 28 Eylül 2015 10:57 Okunma Sayısı:458 Kategori: Köşe Yazıları Nail Geziyor

FIRTINA VADİSİ, SÜRMENE BIÇAĞI VE ÇAY BAHÇELERİ… Sürmene dediğimizde akla gelen ilk şey bıçak. Bu ilçedeki bıçak sanayisi kendisini yetiştirerek ülkeye nam salmış. Sürmene bıçağının meşhur olmasındaki en önemli sebep, ustaların çeliğe su vermedeki maharetinde saklı. Eski tarihlerde çeliğe su verme i...

Karadeniz’e derin bir yolculuk -3-

Gönderi Zamanı: 23 Eylül 2015 07:19 Okunma Sayısı:489 Kategori: Köşe Yazıları Nail Geziyor

DOĞU KARADENİZ VE ÇAY… Ordu’dan Trabzon’a yol alıyoruz. İlk durağımız horonu ve köftesiyle meşhur Akçaabat ilçesi. Meşhur Akçaabat köftesinin lezzetini tatma fırsatına eriştik. Piyaz, ayran ve baklava ile servis edilen bu köfte oldukça lezzetli. Köftemizin lezzetine Karadeniz manzarası da eklenince ...

Karadeniz’e derin bir yolculuk -2-

Gönderi Zamanı: 22 Eylül 2015 06:39 Okunma Sayısı:480 Kategori: Gezi Köşe Yazıları Nail Geziyor

HUZUR VEREN ŞEHİR:  ORDU Konaklama için Samsun’dan ayrılıp Ordu’nun Fatsa ilçesine doğru hareket ediyoruz. Yol boyunca güneşin yeni bir güne kadar elveda dediği anlarda Karadeniz türküleri bize eşlik ediyor. Fatsa’da logosunda “beş yıldız” bulunan Yalçın Otel’e varıyoruz. Her ne kadar estetik bir d...

Karadeniz’e derin bir yolculuk -1-

Gönderi Zamanı: 20 Eylül 2015 22:12 Okunma Sayısı:496 Kategori: Gezi Köşe Yazıları Nail Geziyor

Uzun zamandan bu yana Doğu Karadeniz’e gidip, o güzelim havasını teneffüs etmeyi, yaylalarında cirit atmayı, dağlarını süsleyen o güzel yeşil örtüye dikkat kesilmeyi, insanıyla sohbet etmeyi, ovalarında yetişen çayından höpürdeterek içmeyi , derelerinden yükselen o hışımlı sese kulak vermeyi, ruhumu...

Roma

Gönderi Zamanı: 27 Ağustos 2013 09:52 Okunma Sayısı:461 Kategori: Nail Geziyor

Merhaba. Sizlerle yakın dönemde yaptığım yurt dışı seyahati üzerine biraz sohbet etmek istiyorum. Kısa sürede Avrupa’da çok fazla şehir gezme fırsatı yakaladım. Geçen yıl ve bu yıl oldukça hatırı sayılır bir şekilde Avrupa şehirlerinde bulundum. Burada gördüklerimi benim gözümden aktarmaya çalışacağ...

Budapeşte

Gönderi Zamanı: 23 Nisan 2013 15:59 Okunma Sayısı:341 Kategori: Nail Geziyor

Sıra geldi Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye. Âşık olduğum bir şehir. Küçük bir İstanbul’u anımsattı bana. Bana göre gördüğüm en güzel, en yaşanılabilir bir şehir. Şehrin tam ortasından Tuna nehri geçiyor. Aslında şehir daha önce Budin ve Peşte olarak ikiye ayrılıyormuş. 17 Kasım 1873 yılında ise ...

Brüksel

Gönderi Zamanı: 23 Nisan 2013 15:58 Okunma Sayısı:366 Kategori: Nail Geziyor

Belçika’nın başkentindeyiz şimdide. Aslında bu şehir Afyon’dan göç eden Emirdağlıların yoğun bir şekilde yaşadığı bir -300 bin civarında- kent. Öyle ki araçla ilerlerken bir ara gözüme şu tabela ilişti; ‘Emirdağlı Sultan Köfte’. Her yerde olduğu gibi burada Türk’ler var. Ancak bu sefer burada hemşer...

Paris

Gönderi Zamanı: 23 Nisan 2013 15:45 Okunma Sayısı:391 Kategori: Nail Geziyor

Fransa’nın başkenti Paris. Modanın, sanatın başkenti Paris. Hani duvarımıza astığımız Eyfel Kulesinin bulunduğu şehir Paris. Paris hakkında aslında çok söze gerek yok. Çok eşsiz bir şehir. Binaların tasarımı, yolların genişliği, yeşil alanların bolluğu son derece profesyonelce dizayn edilmiş bir şeh...